Benefiti nutritivnog kvasca

Nutritivni kvasac

Nutritivni ili prehrambeni kvasac je neaktivni oblik kvasca. Rijetko koju namirnicu možemo smatrati tako nutritivno bogatom kao prehrambeni kvasac. Ima okus koji malo podsjeća na sir i ne treba ga miješati sa pekarskim kvascem koji je gorkog okusa i služi za fermentaciju. Izuzetno je bogat vitaminima iz B grupe, mineralima, proteinima i vlaknima.  

Benefiti konzumacije nutritivnog kvasca

  • Sadrži B vitamine i to B1 (povećava energiju i smanjuje stres), B2 i B3 (pomažu probavu, dobri su za kosu, nokte i kožu), B6 (ključan za energiju) i B9 (sinteza DNK);
  • Sadrži minerale u tragovima značajne za podršku imunom sistemu selen i cink;
  • U 100 kcal sadrži oko 8 g vlakana;
  • Sadrži beta-glukan koji smanjuje nivo holesterola i jača imuni sistem;
  • Bogat je kalijumom, fosforom, magnezijumom i kalcijumom;
  • Dobar je izvor aminokiselina i preporučuje se vegetarijancima jer se smatra da sadrži sve esencijalne aminokiseline.

Na tržištu se mogu naći prirodni i sintetički obogaćeni oblici nutritivnog kvasca. Iako su sintetički dodatno obogaćeni vitaminima B grupe, preporuka je, naravno koristiti prirodni nutritivni kvasac. Najbolji način da napravite razliku je sadržaj vitamina B12, koji se nalazi u većini sintetičkih verzija kvasca, dok je prirodni siromašan ovim vitaminom. S druge strane za vegetarijance je bolja sintetička verzija jer je njihova prehrana deficitarna vitaminom B12.

Svi oni koji su na LCHF, Keto ili drugim planovima prehrane koji su siromašni cjelovitim žitaricama, nutritivni kvasac je „must“ zbog B vitamina.

Iako najveći broj osoba nije osjetljiv na nutritivni kvasac, pri prvim konzumacijama ovog proizvoda potrebno je pratiti reakcije organizma. Zavisno od proizvođača, za dnevni unos se obično uzima jedna supena kašika. Osim što se može konzumirati direktno iz kašike, kvasac može poslužiti kao dodatak jelima. Možemo ga posuti po salati, mesu ili nekom drugom jelu.

Sima, P., Vannucci, L., Vetvicka, V. β-glucans and cholesterol (Review)International Journal of Molecular Medicine. 2018.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5810204/